directioner archyhis: matured
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

matured

assalamualaikum...

hi , rasanya ni first entry untuk tahun 2014. rasanya tak lambat lagi kut nk ucap selamat tahun baru !

ada apa dengan matured? saja tetiba fefiling nak update tgh malam ni. wuu tk sedar lagi yg diri ni dah form 5 n skolaaaa esokk woahhh !! entry ni ditaip sempena birthdayku yg ke-17 tahun . bila tu? 2 hari yg lalu (23/1). dalam kelas, pelajar perempuan terutamanya memanggil aku dgn gelaran 'kak long' sebb dlm klas birthday aku first. wuu untung gila tpi rasa tua gilaaa hahaha

bila terkenang balik peristiwa yg lampau2, macam tme form1 dlu, nak tergelak pun ada. malu gilaaa... knpa la aku p teriak dlm pejabat asrama tah. depan senior lelaki plk tu. and until now i dont recognizes who's that guy fuhh nasib. tetapiii kalau dia masih kenal aku macam mana ?? oh tidakkkkk......

itu masa form 1 . form 2?? hmm apa ya? haa first time aku failed exam. subjek sejarah ! ok sejarah tak bole dikenang. sejak sejak failed , aku nekad nak study sungguh2. and hasilnya , tgklah masa form 3. fon aku bgi kt abg aku. masa tuh fon dy rosak. satu perubahan yg bgus. and for sure, I'm so proud with my pmr result Alhamdulillah.

form 4 I think is the worst year. sapa kata tah honeymoon year ?? ngaku cepat! nak score mmg payah. tambah tambah org mcm aku yg tak p mana mana tusyen luar. addmath bio chemist physics drive me crazy ! oleh kerana aku rasa aku terlalu bodoh di antara geng aku yg lain, aku nekad aku akan berubah. nekad lagi haha. final exam aku dpt beat depa yeay . tpi kumpul A- ja byk haha ok la tu. total up semua 5A per 11. ingat senang kaa?

untuk tahun ni, aku rasa tahun untuk aku membina keyakinan diri. keyakinan diri ni sgt penting untuk menempuh alam universiti dan pekerjaan kelak. nak jadi doktor kna berani kena yakin. apa yg aku buat? firt sekali , aku separate kan diri dari geng yg lain. kami satu kelas, so kna behave. tpi aku separate atas kehendak someone. alasan dia nak kurangkan bersembang. tapi alih alih someone tu duduk dgn geng yg lain and sembang jugak. ok takpa , yg tu aku tak kesah. aku dapat advantage dy.

selain itu, aku byk diamkan diri. tapi menurut org lain, aku mmg jenis pendiam pun. tpi sekali mai angin tak btoi hingaq jugak haha. and sekarang apa apa yg melibatkan pembentangan, setakat ini kumpulan aku selalu volunteer nak p dulu. khamis lepas presentation sivik. khamis depan oral bi. omg! dri segi keberanian, aku berjaya p skola naik moto. aku n kan gadis yg lembut orgnya , naik moto pun getaq lutut laga gigi hahaha

and for my future, dengan harapan yg menggunung tinggi setinggi gunung everest kuasa dua, aku harap berjalan dgn lancar. mohon doa dri rakan rakan blogger sekalian. ampun maaf dipinta. blog ni pun akan jarang diupdate, twitter pun sama. insta ja yg berjalan sebab aku amek inspirasi dri senior yg lain yg mana mereka study overseas n holiday keliling dunia ! teringn gila. of course aku nak balas jasa mak & abah yg byk berkorban demi aku. tahun ni aku dpt moto sebijik sempena nk  skola wuut wutt

nak dekat jam 1 pagi dh. esok sekola , so undur dri dlu. selamat malam , semoga mimpi indah. ingat daku dalam doa mu. jangan lupa baca doa sebleum tidur !


got inspire from this preety senior ! she studies in Jordon and  in reland right now for holiday trip . so jealous! I wanna be like her too. score straight A's in spm !

No comments :