directioner archyhis: #5 - bila aku jatuh cinta
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

#5 - bila aku jatuh cinta

gelisah. ya, itulah perasaan Atilia sekarang. kepalanya dipanjang-panjangkan. seperti zirafah mencari daun untuk dimakan. dia mencari kelibat bakal suaminya. 'tak datang ke dia?' itulah persoalannya dari tadi.

selepas cincin bertahtakan berlian disarungkan , dia mengucup seraya memeluk bakal mak mertuanya itu.

"maaflah, tunang kamu tak dapat hadir. dia ada hal pagi tadi," beritahu puan Alisya.

'erk, macam tahu tahu aje aku mencari kelibat tunangku,' getus hati Atilia.

atilia hanya tersenyum kelt memandang puan Alisya. dalam hatinya, pergh, berombak-ombak. haish, kenapa la dia perlu bertunang pada usia sekarang ni.. nanti, kawan-kwan berkejar-kejaran dengan buku, aku berkejar-kejaran dengan anak..  ish, apa aku merepek ni ?!

******

"nanti, dah duduk sana jangan lupa solat. berdoa mintak dilindungi dari sebarang kejahatan. yang paling penting, ingat kamu tu dah jadi tunang orang. 4 bulan lagi dah jadi hak orang. jangan dok menggatal dengan jantan lain pulak." panjang lebar ayah pesan kepadaku.. air mata ni, tunggu masa je nak mengalir. aku  terus mengucup tangan ayah seraya memeluknya erat.

" sapa yang ambil kamu deat sana nanti ni? jangan lupa inform dekat kami semua alo dah sampai." tanya ibu. aku tahu, ibu mesti rasa berat hati nak lepaskan aku.

"razila , ibu.. cucu tok Su. yela, nanti bila bas berhenti ja, Lia terus hantar mesej dekat along.. ibu janganlah risau. 4 bulan je Lia dekat sana," pujukku dengan harapan agar ibu dan ayah  tidak risau dengan keadaanku.

selepas mendengar pengemuman bahawa bas yang akan membawa aku ke kuala lumpur akan bergerak sebentar lagi , aku terus  menaiki bas tersebut sambil melambai-lambaikan tanganku.. wah, macam kate middleton pulak kan ?

alamak, kenapa aku kena duduk sebelah mat bangla ni?! haiyoo , nyesal pulak tak ambil seat single. tu la Atilia, kan dah kena. ingatkan dapat duduk sebelh mamat hensem ke apa, sekali mat bangla. tahan je la dengan bau badan dia..

nasib baik perjalanan hanya mengambil masa 1 jam paling kurang. kalau jalan jammed , dalam 2 jam je..
wahai hati, bersabarlah dengan dugaan ini.

*****


No comments :