directioner archyhis: #6- bila aku jatuh cinta
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

#6- bila aku jatuh cinta



"hello cik adik manis, ada bangun ka? sudah sampai.. " aku memegang dahiku.

'alamak malunya terlena, aarrrggghh' jeritku dalam hati.. macam mana aku boleh  tertidur eh? aku rasa aku terjaga ja tadi...

atilia membelek-belek tangan dan badannya, kot disentuh atau diraba ke? oh tak boleh dibayangkan kalau terjadi macam tu.. nasib baik tak dak apa-apa yang kurang dan terlebih..


angah dah sampai di KL. tengah tunggu Zila datang ambil je sekarang!

punat send ditekan. sekilas jam kukerling. dah pukul 12 tengah hari. patut la perut ni keluarkan macam-macam rentak. minta diisi rupanya. baik pergi cari tempat duduk dulu, getus hatiku.

pemandangan sekeliling kuperhatikan. wah, aku sekarang kat negara mna nih? macam dekat eropah pun ada. ye la, pakat tak cukup kain je. tetiba aku rasa bertuah sebab aku dilahirkan dalam keluarga yang mementingkan perihal agama..

'ish, dah seteengah jam aku tunggu ni ? mna Zila ni ? ' marahku di dalam hati..

dari jauh aku nampak ada yang melambalambaikan tangan ke arahku.aku mengecilkan mata.

"sorry Atilia.. kerja banyak sangat tadi. so, bos aku tahan suruh siapkan report dulu. sorry again" pujuk Zila. kesian jugak dekat dia, berkejar-kejaran. tak pasal-pasal kerja dia tergendala.

"okay, I'll forgive but there is one condition.. bawak aku pergi makan dekat tempat yang paling sedap." hehe, bagus tak syarat aku..

zila mengangkat ibu jarinya tanda setuju.. kami beriringan peri ke kereta vios miliknya. kereta pun meluncur laju..

*****

aku tengok ke bangunan yang megah berdiri dihadapanku. pergh, besar gilerr..

"tempat apa kau bawa aku ni zila ?" tanyaku dengan nada yang amat teruja.

zila tersenyum-senyum memandangku. 

"ni la pavilion. ada satu kedai makan dalam tu, sedap. jom aku belanja." ajak Zila.

aku mengikut jejak Razila. tahu la kaki tu panjang. jangan la jalan laju sangat. beberapa minit kemudian, kami tiba di satu restoran ni. ramai jugak pengunjung restoran ni..penat kalau beratur tunggu order.

"kau sanggup ke beratur macam ikan bilis tunggu turn masuk tin ni? aku tak sanggup la.. perut dah lapar sangat," akhirnya terluah juga.

" aku pun tak sanggup. jomlah aku belanja kau makan kfc okay? " cadang zila. nak sejukkan hati aku la tu..

aku mengangguk tanda setuju. yeah, makan kfc lagiiii senang. ye dop? sesampainya kami di kfc, aku terus meneliti menu-menu yang ada .hmm, semuanya menyelerakan!

"zila, aku rasa......" aku menoleh kebelakang. aik, mana Zila pergi. alahai..

aku menoleh semula kehadapan memandangkan giliranku hampir sampai ke kaunter..

kedebummm

aku terus jatuh terjelopok ke lantai dek terkena tolakan yang kuat. aku terus melihat baju. alamak, habis terkena air pepsi. huh !

"sorry, tak sengaja. are you okay ? " tanya orang yang langgar aku tadi.

dengar suara macam macho je. sedap telinga mendengar. aku masih lagi meneliti bajuku. tangannya dihulurkan kepadaku.

aku terus memandang kearahnya. air liur kuteguk beberapa kali. mata kami bertaut. hensemnya dia, getus hatiku.

"eh, Lia.. kau okay ke? kenapa ni?" razila terus mendapatkanku. dia membantuku untuk berdiri semula.

"aku okay je. cuma baju aku ni ha, dah kotor.." jawabku dengan sedikit rasa kesal..

tangan ku lincah mencapai tuala kecil didalam beg tanganku.. tuala kecil itu ditenyeh-tenyehkan pada baju yang kotor itu.

"eh, bos. bos buat apa dekat sini? " tanya zila apabila ternampak kelibat bos nya.

oh, bos zila rupanya, detik hatiku. soalan zila hanya dijawab dengan senyuman yang sinis. ya, paling sinis!


No comments :