directioner archyhis: #9 - bila aku jatuh cinta
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

#9 - bila aku jatuh cinta



tanganku ligat mengacau-ngacau air mirinda strawberry dengan menggunakan straw. bosan la , si Zila ni, tahu la bos dia handsome mengalahkan aaron aziz, asyik sembang dengan dia aje. spoil betul la. mushroom soup  ku hirup. panas. hirup lagi. eei, tak boleh aku, geram betul.. pizza yang dipesan pula belum sampai lagi. ramai sungguh orang makan pizza hut malam ni.

"kita asyik sembang dua aje. kesian kawan awak ni, mesti dia bosan. tak kenalkan pada saya ke?"

rayyan memang sengaja bicara seperti itu. dia ingin mengetahui tentang atilia dengan selebihnya.

hampir tersedak atilia mendengar pertanyaan sebegitu rupa. rasa seperti batu besar hempap atas kepala . adoiii

"err, lupa pulak. sory. ni kawan saya dari sekolah menengah lagi. satu kampung, atilia natasha. lia, ni bos tempat keja aku, encik rayyan shafiq.. kalau bos nak tahu, dia ni budak cemerlang spm peringkat negeri oo."

"woi, sudah la.. jangan lebih-lebih. malu," bisik ku di telinga zila.

rayyan menghulurkan tangan kepadaku. lama aku meneliti tangan itu. akhirnya aku hanya memberikan senyuman kepadanya.

huluran tangan ditarik balik. mungkin dia faham barangkali bahwa aku tidak akan bersentuhan dengan orang yang bukan muhrim aku.

"so what are you doing right now? further study or kerja terus? " tanya nya ramah. nak tunjuk macho la ononya. pigidaahhh

"hmm, keja part time sebagai guru ganti addmath dekat tempat tusyen sinar permata,"

alamak, asal mulut ni lancang sangat. siap beritahu tempat kerja lagi. adoii, atilia, cer kawal sikit. kau belum kenal dengan detail lagi mamat ni.

"ohh, mesti terror addmath ni. kalau tak macam mana boleh jadi cikgu kan," pujinya. pandai budak ni. cukup pakej. sudahlah comel, pandai pulak tu.

pizza yang dipesan pun sampai. apa lagi yang nak ditunggu, perut dah bersorak hooray dah..aku rasa , akulah yang paling berselera sekali. mana taknya, masa dekat kampung dulu asyik tengok dekat surat khabar je tak pun dekat iklan dalam televisyen.

ibu kata buat apa makan sedap-sedap. umur bukannya tua lagi. baik belajar dulu. gunakan duit yang ada untuk benda yang penting ja. kalau kebulur sangat, ibulah yang mencari resepi dari mak Timah hujung kampung.

mak Timah sangat terkenal dengan kepakaran memasaknya. kalau ada kenduri, tak meriah jika mak Timah tak turun padang. dia juga pernah bergandingan dengan beberapa chef terkenal.

"tak senonoh betul lah kau ni, makan pun comot sampai ke pipi." tegur Razila sambil mengecilkan matanya ke arahku. arahku terus mencapai tisu yang terletakdi atas meja lalu mengelap pipi ku.

rayyan menekup mulutnya dengan tangan. razila sudah mula ketawa. aku terus mencebik. hampeh betul !

tiba-tiba teringat dekat rizal. apa khabar dia sekrang ye? lama dah tak berhubung. dulu, masa mula-mula dia mencuba masakan tempoyak ibu aku, macam tak siuman dia. hampir lima kali dia tambah.

"woi, habis nasik tu kang kau makan? tak pernah makan tempoyak ke?" tanyaku sebaik sahaj dia menambah nasi untuk kali ke empat.

"tak, first time ni.. aku ingat tempoyak ni tak sedap. dah la perm berbau pulak tu.. " terang rizal jujur.

"kalau ya pun, takkan sampai kening pun nak makan kan?" perliku dengan muka selamba.

dia terus berhenti menyuap. bulat matanya melihatku.. aku terus menghamburkan ketawa.

"athilia, are you here?" tanya rayyan sambil melambai lambai tangannya di hadapan muka ku. oh, malunya !




No comments :