directioner archyhis: kerja aku waktu cuti
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

kerja aku waktu cuti

ASSALAMUALAIKUM~

aku rasa aku tak perlu kot tolong zoom kan tajuk tu kat korang. dah cukup terang yang aku akan ceritakan pasal kerja aku time cuti. cuti sekolh memang waktu yg dinanti nantikan oleh pelajar sekolah , termasuk la aku. bohong kalau kata dak --'. 

memang bosan lah kalau tak dak aktiviti kan . aku yg ada aktiviti ni pun , giler bosan. rasa macam nak luruh bulu roma satu badan je tau. k bohong. antara aktiviti yg aku buat :

  • mengeluarkan imaginasi yg ada dlm otak dalam novel.
- ni paling best sekali lah ! memang puas.. rasa macam real je. kalau korg nak baca , bole tekan dekat 'stuff'.
haaa , tajuk dia #bila aku jatuh cinta. actually, cerita dah lama aku buat. dah hampir setahun lebih. tapi tu la , aku kan dulu sibuk nak exam bagai, so tak dak masa nak taip dalam blog. yang aku taip cuma entry  bodo bodo je. kehkeh

   mungkin dengan cara ni aku bole release kan tension aku.. argh, result dh nak keluarr, takottnyaaa --'
doakan aku ea, supaya suatu hari nanti aku bole jadi seorang penulis. tak terkenal pun takpe. teringin sangat!


  • kerja sambilan
-dalam umur aku yg setahun jagung ni, yang masih kiut miut ni *muntah pelangi* ada ke yang nak ambil buat pekerja sambilan? mustahil kan. jadi, apa ebenarnya kerja yang aku buat? aku edit blog orang sebenarnya. saja mengisi masa lapang. antara blog yang aku edit : dede , shyikin , kak lang . tapi blog shyikin dgn blog kak lang tak siap sepenuhnya lagi. mau tau la, setipa kali edit , lappy ni mesti buat hal. tak suka tau.aku edit ikut citarasa korg. kalau tak puas hati, zati bole buat sekali lagi sampai korg puas hati. bayaran dia, ikut la, nak bayar ke tak *tak berani nak letak harga, takut tak padan dengan apa yg zati edit* . nak suruh zati edit ? bole je. tweet zati ea. tu ada dekat sidebarr tu je. xdk twitter ? PM dekat my fb 


  • being maid full time
-duduk rumah , ni la kerja dia. kena sapu lantai, sidai kain , kemas dapur, masak untuk lunch , bagi makan kucing , basuh baju and so on. kalau tak buat , siaplah kena leter dengan majikan. ops, my mom.

tapi okaylah xdk la bosan dok umah kalau ada kerja kena buat. boleh kurang kan kalori dalam badan *tipu je*

  • tajamkan kreativiti
-zati ada buat hiasan untuk frame.  actually, baru nak mula. saja tak mau buang masa kan. nanti, kalau dah siap , zati uploadkan gambar dia dalam blog kesayangan ni. tunggu tau. *aku tau, sapa diri aku*
T_____________________________________________________________T

No comments :