directioner archyhis: Yang Indah Itu.. AKU
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

Yang Indah Itu.. AKU

assalamualaikum ~


bertemu lagi kita didalam satu rancangan realiti , ops ! dalam satu entry la zati, sory tercacul pulak. dah launch ? alhamdulillah.. laaa, kenapa belum? pergi la makan, rezeki jangan tolak, gastrik datang baru tahu !

yang indah itu aku? yeah, jangan terkejut. aku join satu GA lah. kuikui. GA ni dari Dayang Senandung aka Dilla Delaila. lawak la blog akak ni. serius , I cakap tau !

*cun banner dia ! klik SINI kalau nak join  *

Dayang Senandung kata , cara nak join GA ni adalah dengan menceritakan tentang diri kita dan letak 3 kelebihan, kan Dayang? hmm, apa kelebihan aku ? jeng jeng jeng .......

wait, sebelum tu kena la letak gambar aku yang kiut miut ni *muntah pelangi please ! *.

* kawan aku cakap gambar ni smart! unbelievable *

* la ni mana ada orang pasan pelita dah kan ? tapi kmpung aku tak *

oke , dah tau kan how my face looks like *broken english* ? tak cantik pun kan. hukhuk. tapi orang yang kenal aku kata aku cantik. tak kenal maka tak cinta, right? CANTIK itu kan SUBJEKTIF.

menurut surat beranak dan kad pengenalan , nama aku eja nya begini, NURUL IZZATI BINTI ISHAK.
nama tu kakak aku kasi , dia ambil nama kawan dia. sebab ? sebab kawan dia nama serupa aku ni pandai. alhamdulillah , bayak pengetahuan aku ada sekarang.

3 kelebihan diri aku ? wanna know? alright, actually kelebihan tu cam na ye? apa yang lebih pada kita ke? kalau cam tu, its okay, aku tak malu nak bagitau.

first , apa yang lebih kat diri aku ialah tang gigi. aku rasa gigi aku terlebih kalsium. kuakua. apa orang kata, gigi arnab . cm tu la. "comel la gigi kawan hg tu," dipetik dari dialog adik kawan aku. pergh, banga sat. kahkah , jangan muntah pelangi tau.

second, suka menulis, membaca dan berfikiran jauh. kenapa aku kata macam tu? sebab , aku suka baca novel. normal la bagi kaum hawa kan. tapi , lepas aku baca novel , aku aku berangan dan menghasilkan lagi satu cerita serupa dengan novel. jalan cerita lainlah. aku tak tiru mana mana novel pun. dan lagi satu , aku suka tulis balik apa yang aku berangan tu dalam buku guna pen. sampai kawan aku heran lalu berkata , " hang tak lenguh tangan ka tulis byk-byk?" haha, dah yang kelebihan aku, tangan tak cepat lenguh. thats why aku suka buat nota. now, dah masuk 4 novel aku tulis guna tangan. sekrang baru aku taip.

lastly , kelebihan aku ialah aku sanggup merana daripada lihat orang sekeliling aku menderita. means , aku tak sanggup tengok abah aku kerja lebih masa semata mata nak beli buku latihan utuk aku. nak tau aku buat apa? aku guna duit raya au kumpul , almost RM300 untuk beli smeua barang aku. pergi hasani, aku keluar duit aku. yuran tusyen pun aku bayar sendiri. pernah sekaliaku gaduh dengan kawan aku. memang gila gila la. mau tau la aku nasihat dia jangan kapel dengan mamat tu, sebab aku tau, mamat tu bukan suka pun kawan aku tu. nasihat punya nasihat, dia tak mau dengar. nasib kau lah. last sekali break jugak, then post dkt fb kata menyesal tak dengar nasihat kawan dulu. uwekksss

yang tu ja kot. nak tambah satu lagi, I am cat loverrr.. bila aku tau kucing aku mati, sepantas kilat aku menangis , dalam hati ja la. malu ah nak nangis depan org !

overall atau secara ringkas ;
  1. seorang gadis yang mempunyai gigi besar / kapak / arnab palin senang --'
  2. suka menulis, membaca dan berfikiran jauh. mampu menulis sebuah nvel menggunakan pen.
  3. sanggup diri sendiri yang merana daripada lihat orang sekeliling menderita
  4. suka sangat dengan kucing and suka kucing gigit kaki o jari aku. tak de lah sakit kalau kita sayang kucing tu.

tag :
http://redchilydazoom.blogspot.com/ - my sys.
http://cutesifara.blogspot.com/ - my sys jugak. 

p/s : doakan aku. aku nak mabil result PMR tak lama lagi. 9A's  inshaa Allah


2 comments :

Syamimi Saad said...

gud luck dik... :)

Unknown said...

http://luahanhatiwanitaidaman.blogspot.com/2012/12/yang-indah-ituaku.html
dari segmen yg sama jom singgah