directioner archyhis: bila ?
BLOG-ING MOOD
under constructions !!

bila ?

assalamualaikum~

bila ? apa itu bila ? bila merujuk kepada masa dan waktu kan? tapi apa yang bila nya ?

okay, terus terang , aku masih menantikan kedatangan kawan aku ke rumah aku. depa tak pernah lagi jejakkan kaki kat rumah aku. huhu.. aku dah pernah pergi umah depa kecuali mimin n che wea. tu pun umah mimin aku xpi sebab aku group lain buat kajian hari tu. depa group sekali , takpala , bole p umah dia.

dah lama dah aku ajak, sebelum cuti sekola lagi. tapi time tu depa sibuk rancang nak pergi mandi swimming pool dekat umah zahirah.. sah sah la mak aku tak bagi p. buatnya jadi apa apa. hah, menyusahkan ja ! lagi satu aku selalu masalah kat transport. sementara nak mintak izin tu, jenuh aku kena marah, naik tebal taik telinga.

baru baru ni , aku cuba bangkitkan isu ni kat dede. terus dia excited dan sebarkan. huh, depa  bukan nya nak balas mesej aku, malas aku nak send buat habis kredit ja. tapi dede tak. dia balas. dia kata , habis kredit senyap la. haha , sama macam aku. senyap sat, pastu topup balik, senang cerita !

oke , sambung balik cerita. semalam dede sent mesej tnya kalau mai umah aku nak buat apa selain main badminton. aku kata ronda2 bendang. dia nak masak, mak aku kata hangus dapur aku satg. kahkah
then aku call dia guna number abah aku, free call la katakan semalam, aku pulak kehbisan kredit dah. then dia kata  fara suruh datang rumah dia, katanya dia duk sorg srg, myb semua kerja kot.

hampa lagi hatiku. sedih aku dengar berita tu. habis , bila hampa nak mai umah aku ? huaa, manjang r --'
tak apa, nak buat macam mana kan. pagi tadi, aku on twitter, nak tengok sapa mention aku.. tengok tengok mimin mention dengan che wea , tanya bila bole depa mai.. aku dah excited gila lah. tapi weekend ni memng tak bole la depa mai. my parents are ot at home.  they are busy this week.

pastu , tweet punya tweet, timbul lagi satu masalah. macam mana depa nak mai? nak buat apa? transport xdk? spa nak hantar? bila? haiah, masalah lagi. and now, depa buat plan nak pergi sunway pulak. oh my God , lagi lah aku kena marah kalau mintak izin. mak aku dah bagi warning , jangan dok ajak kawan keluar p sunway dah . bahaya ! takpalah , aku tarik diri awal awal.

sedihnya bila kawan aku tak leh datang rumah. dah lama aku menantikan saat itu. aku nak bawa depa jalan jalan kat bendang walaupun aku tahu depa dah naik muak tengok bendang. tapi bendang tu kat kampung aku , suka hati aku lah.

maaf , sebab terpaksa baca luahan hati aku. aku taktau nak share dengan sapa selain dari blog aku ni. sekali lagi air mata aku bergenang di tubir mata. tadi pasal payzer, pasal tu aku redha. jodoh , ajal dan maut di tangan Allah kan. maaf sekali lagi kalau terasa. doakan aku dpat straight a's dalam pmr yang resultnya akan keluar tak lama laagi. maaf~

No comments :